Îmi amintesc perioada în care primăria capitalei a luat decizia de a închide parțial traficul pe bulevardul Kiseleff pe tot parcursul week-end-ului, pe timpul verii, dându-i segmentului respectiv o destinație sportivă. Deși sunt un susținător activ la sportului și al mișcării fizice în general, vă mărturisesc faptul că am fost puțin contrariat de această decizie, cu care instinctual nu am fost de acord. Mă gândeam eu pe atunci că, la cât de aglomerat este Bucureștiul, din punct de vedere rutier, străzi blocate pentru activități sportive îi lipseau.Totuși, ulterior mi-am dat seama că nu este atât de grav și că putem supraviețui fără a ne deplasa rutier pe segmentul cuprins între str. arhitect Ion Mincu și piața Victoriei al bulevardului Kiseleff, la fiecare sfârșit de săptămână al verii, perioada în care este și vacanță. În plus, cât mi-aș fi dorit și eu, în perioada adolescenței mai multe locuri unde să pot juca baschet împreună cu prietenii… Îmi amintesc cum, atunci când vremea era nefavorabilă, umblam prin tot orașul, în căutarea unei săli de sport care să ne primească. La un moment dat chiar ne-am confecționat un panou de baschet artizanal și ne plimbam cu el prin cartier până la o micuță sală de gimnastică, al cărei paznic și-a dat acordul să ne primească.

După închiderea evenimentului Via Sport, de către noul primar al capitalei, doamna Gabriela Firea, foarte multă lume s-a arătat deranjată de acest gest. Nici eu nu am văzut cu ochi buni această inițiativă. Nu e ca și cum aș fi participat vreodată la vreo activitate sportivă în week-end pe Kiseleff, dar am explicat deja mai sus rațiunile pentru care, în final, am apreciat pozitiv acest demers.

Astfel, pentru astăzi la ora 11:00, ActiveWatch a organizat un flash mob sportiv în fața primăriei, în semn de protest. Deși nu sunt întru totul de acord cu acest demers, aș fi participat și eu, doar timpul foarte lung pentru a ajunge la Semănătoarea, unde este noul sediu al primăriei capitalei, mă împiedică să particip.

Totuși, nu mă pot abține de la a face cateva remarci.

În primul rând, mi-aș dori ca fiecare participant să-și facă o analiză personală, anterior luării deciziei de a participa. Adică, dacă ești dintre cei care se deplasează cu mașina prin București și o parchează pe trotuare, pe trecerile de pietoni, în locurile unde oprirea este interzisă, pe spații verzi, justificându-se prin faptul că “dacă primăria nu face locuri de parcare, eu ce să fac?”, sau dintre cei care opresc mașina acolo unde au nevoie, chiar dacă nu este permis, sau încurcă, crede-mă, e mai bine să nu participi. Pentru că despre asta este și restricția impusă de doamna primar. Despre supremația autoturismului în București și despre dreptul fiecăruia de a se deplasa cu mașina într-un oraș ocupat până la refuz și care deține titlul de cea mai poluată capitală europeană. În plus, riști ca printr-o zvâcnire de conștiință să roșești față de tine. Exact, ești un ipocrit. Și ti-o spune o persoană care merge foarte mult pe jos în acest oraș și care se lovește zilnic de nesimțirea șoferilor. Pietoni, bicicliști, persoane care se deplaseaza cu trotineta sau cu rolele, există în București și în timpul săptămânii de lucru. Iar decizia doamnei primar este, din acest punct de vedere, în ton cu percepția majorității. Apropo, nu cumva așa a ajuns doamna Firea primar? Nu prin votul majorității? Eu zic că da. Și ar fi fost o idee bună ca organizatorul acestui flash mob să ceară cărțile de identitate tuturor celor care doresc să participe. Iar cei care nu au ștampila “Votat”, din data de 05.06.2016, să nu fie primiți. Cei care au această ștampilă, fie că au votat-o, sau nu, pe doamna Firea, au dreptul să-i conteste deciziile. Cei care au făcut orice altceva în ziua votului, și-au pierdut legitimitatea acestui act. Nu poți accepta tacit ca cel pe care nu-l dorești să preia conducerea orașului tău și apoi să te plângi de deciziile lui proaste.

PS: așa arată trotuarul de pe partea dreaptă al străzii Marinarilor, sensul de mers, din cartierul Baneasa, sectorul 1. Da, știu, primăria este vinovată pentru că nu asigură locuri de parcare suficiente. 😉

20160428_074523

PSS: reușesc să postez acest articol exact la ora la care începe flash mob-ul.

Leave a Reply

