Conform unui articol de pe site-ul de stiri, stirileprotv.ro, clientii serviciilor de telefonie mobila care circula in zona granitelor ( si la kilometri distanta) platesc tarife de roaming chiar daca nu au depasit granitele tarii.

Incerc sa vad daca am inteles corect.

– platesc un serviciu de telefonie mobila in Romania;

– serviciul platit prevede un tarif pentru convorbirile purtate atunci cand ma aflu in interiorul tarii, dar si un alt tarif mai mare, pentru convorbirile purtate atunci cand ma aflu in afara tarii ( roaming);

– orice telefon mobil are setarile de conectare la retea stabilite pe mod automat, din fabrica;

– operatorul de telefonie nu isi dezvolta reteaua suficient cat sa acopere si zonele de la granita cu statele vecine, astfel incat telefonul meu se conecteaza la o alta retea, aflata pe teritoriul uneia dintre acestea. Precizez ca acest lucru NU se intampla si in tara, in locurile in care alt operator are semnal mai puternic.

– daca sunt apelat, platesc tarif de roaming. La fel se intampla si daca eu sunt cel care initiaza apelul. Toate acestea se intampla in contextul in care eu ma aflu pe teritoriul tarii mele, adica acolo unde am contractat serviciul respectiv;

– daca operatorii de servicii telefonice mobile au tot interesul sa te taxeze suplimentar, mergand “pe burta”, mi se pare aberanta pozitia ANCOM ( Autoritatea Nationala de Administrare si Reglementare in Comunicatii) care, imi cere mie sa-mi configurez telefonul pe manual sau sa cer operatorului sa-mi activeze serviciul roaming doar la cerere.

– sunt 100% convins ca in instanta o astfel de situatie va fi solutionata favorabil clientului;

Frustrarea vine din faptul ca, desi exista o multime de autoritati care protejeaza, teoretic, clientul, acesta ajunge totusi, de cele mai multe ori in instanta.

Leave a Reply

