Institutionalizarea copiilor in beneficiul societatii


08.04.2014

Motivele pentru care nu sunt de acord ca varsta de la care invatamantul devine obligatoriu sa descreasca treptat.

Eu si sotia mea avem doi baieti. Cel mic are deja 5 ani. Daca luam in considerare ca cel mai probabil aceasta lege nu va intra in vigoare in anul scolar 2014-2015, cu siguranta nu vom fi afectati. Mai precizez si faptul ca, fiind fortati de imprejurari, pe baiatul cel mare l-am dat noi la gradinita de la varsta de 2 ani.

Cu toate acestea, sunt total impotriva acestui proiect. Exista o mare diferenta intre optiunea unui parinte de a-si inscrie copilul la gradinita mai devreme sau mai tarziu si obligativitatea de a o face venita din partea statului.

Daca eu, in calitate de parinte, nu am alternativa la un moment dat si optez pentru a-mi inscrie copilul la gradinita, este un fapt a carui responsabilitate mi-o asum si o port. Insa, atunci cand intervine statul si-mi impune o varsta, aflata in descrestere, de la care sa-mi “institutionalizeze” copilul, cine poarta responsabilitatea in acest caz, pentru un posibil efect emotional negativ asupra copilului?

Initiativa de a cobora o data la doi ani varsta obligatorie de la care copiii sunt inrolati in sistem este ingrijoratoare. Vom ajunge sa nu mai facem copii pentru familie, ci pentru sistem, ceea ce este foarte periculos.

In primii ani de viata, copilul isi dezvolta partea afectiva, sentimentala, emotionala. Lipsit de acestea, copilul se va transforma din fiinta umana in masina. Copilul este astfel aproape lipsit de parinti, frati, bunici. Este lipsit de ceea ce numim COPILARIE. Toti acestia sunt inlocuiti de colegi, educatoare, straini.

Este adevarat si faptul ca sistemul merge mai bine atunci cand procesele de executie sunt efectuate de masini. Acestea nu au familie, deci nici obligatii. Nu au sentimente, pasiuni, inteligenta emotionala, hobby-uri, spirit creativ.

Insa, tocmai din acest motiv, semenii nostri au inventat robotii.

Aceasta este probabil cea mai mare diferenta dintre popoarele japonez si cel chinez. In timp ce japonezii au inventat si dezvoltat tot felul de roboti, poporul chinez a ales sa-i nasca.

Pe masura ce inteligenta artificiala creste, creativitatea umana, naturala scade.

Angajatul modern trebuie sa-si petreaca cat mai mult timp la dispozitia angajatorului. Tocmai acesta este si motivul pentru care li se ofera angajatilor, in anumite organizatii, tot felul de servicii la locul de munca(sala de fitness, masaj, diverse jocuri).

Victor Ponta declara intr-o prima faza ca doreste ca acest sistem sa fie implementat in urma informarii, documentarii, analizarii si a acceptarii lui in masa. Insa va veni cu siguranta momentul in care opozantiilor acestui proiect, li se va replica cu vesnica formula: “Asa se face in vest”. Globalizarea tuturor aspectelor vietii garanteaza oare si o directie corecta, buna si sanatoasa? Nu uitati ca in occident copii merg din cand in cand cu o arma automata la scoala si-si omoara colegii si profesorii. Uneori isi omoara si intreaga familie dupa care se sinucid. Aceasta este directia in care dorim sa ne indreptam?

PS: Acelasi premier Victor Ponta, care acum este “aproape convins” de catre ministrul Pricopie, spunea zilele trecute ca se va retrage din viata politica pentru a aloca mai mult timp familiei. La doar cateva zile distanta isi declara intentia de a ne limita prin lege timpul pe care noi il alocam copiilor nostri.

http://www.gandul.info/stiri/ponta-vrea-sa-introduca-invatamantul-obligatoriu-de-la-5-ani-pe-mine-aproape-m-a-convins-ministrul-pricopie-12416942

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s