Este deontologic sa promovam un comportament agresiv, razbunator?


04.02.2014

Sunt unul dintre cei care iarna au “obiceiul” sa elibereze de zapada locuri de parcare. Port lopata in portbagaj si oriunde ma deplasez imi fac un loc de parcare. In unele ierni fac asta si de mai multe ori pe zi.

Cu toate astea, niciodata nu mi-ar putea trece prin cap sa blochez o masina care a ocupat un loc pe care in prealabil l-am eliberat eu. Este de bun simt ca in jungla din Bucuresti, in momentul in care un sofer gaseste un loc liber si are nevoie sa-si parcheze masina, nu se va intreba cine l-a eliberat.

Este adevarat si faptul ca sunt printre noi multi care nu stiu cum arata si la ce foloseste o lopata iarna, insa doar prin exemplu putem repara aceasta situatie.

Mi se pare cu atat mai mult deplasata ideea acestui pseudo-jurnalist de a promova, cu titlul de stire, un clip pe care il mai si gaseste “amuzant” in care sunt prezentati doi indivizi care ingroapa in zapada un autoturism.

Mai mult, acest jurnalist trage concluzia, desi din clip si nici din stire nu reiese acest fapt, ca cei doi au curatat anterior de zapada acel loc. Personal, eu cred ca cei doi fac parte din categoria celor care, impreuna cu apartamentul pe care-l detin, au impresia ca si-au cumparat si strada, parcarea si trotuarul aflate in jurul blocului.

Din cunostintele mele juridice, blocarea autoturismului cuiva, indiferent de modul in care o faci, poate avea consecinte cel putin contraventionale, daca nu chiar penale in momentul in care intentia este evidenta.

Acesta este un indemn din partea presei la anarhie, nu catre spiritul civic specific unei societati civilizate careia avem pretentia ca-i apartinem.

Rusine pentru exemplul promovat!

http://www.gandul.info/magazin/video-ce-a-facut-un-bucurestean-care-si-a-gasit-ocupat-locul-de-parcare-pe-care-il-deszapezise-12015294

Leave a Reply

