” PURTATI CENTURA DE SIGURANTA…, VA POATE SALVA VIATA”


08.02.2012

Azi dimineata am mers cu autobuzul. Am nimerit unul “modern”, dotat cu LCD pe care ruleaza obsesiv doua-trei reclame cu sunet. Una dintre ele este cea atasata, pe care am cautat-o imediat pe internet. Am mers 5 minute cu autobuzul si am vazut-o de trei ori, ma gandesc cu groaza la persoanele ce sunt obligate s-o asculte macar de la un capat la celalalt.

Este vorba despre o campanie de “constientizare” a riscurilor la care te expui nepurtand centura de siguranta in trafic in viziunea Politiei Rutiere.

In primul moment m-a contrariat mesajul, insa apoi, dupa ce m-am gandit mai bine mi-am dat seama ca acesta este mesajul pe care Politia Romana ( nu doar cea rutiera) il transmite civililor cel putin de aproximativ 23 de ani.

Am fost “implicat”, de-a lungul timpului, in diverse evenimente in care am fost nevoit sa cer ajutorul Politiei. Fara exceptie, prima lor intrebare pusa pe un ton dezaprobator, a fost: ” Daca X a facut asta, de ce nu ai renuntat?” [ Daca stimabilul ti-a dat faruri (pe soseaua pentru care tu platesti aceleasi taxe ca si el) de ce nu i-ai facut loc sa treaca? , daca administratorul unui segment de plaja ( care este domeniu public al statului, al carui membru suntem fiecare in parte) ti-a cerut sa pleci cu sezlongul in alta parte, de ce nu ai facut-o?] si lista poate continua.

Revenind la clipul ce ruleaza in mijloacele de transport in comun, acesta transmite mai mult un mesaj de amenintare indirecta. Faptul ca este adresat soferilor si cu toate astea le este imprimat pe retina si creier ( fara acordul lor ) celor care circula cu autobuzul, ma duce cu gandul ca scopul lui nu este sa te constientizeze de riscurile la care te expui prin nepurtarea centurii de siguranta. Ti se impune la nivelul subconstientului o atitudine. In fata ghertoiului lipsit total de bun simt, pleaca-ti capul.

Si faptul ca la final apare sigla Politiei Rutiere insotita de indemnul: ” PURTATI CENTURA DE SIGURANTA…, VA POATE SALVA VIATA” mi se pare cel mai grav aspect. Ti se spune in fata ca ei nu te vor proteja, stapanul lor fiind ceafa lata si nu platitorul de taxe. Situatia este inversata si in ceea ce priveste automobilele implicate. De regula ceafa lata se afla intr-o masina de lux, nu intr-una ieftina si veche. Morala transmisa, cei saraci sunt cei rai si tot ei sunt cei care-i asupresc pe “saracii” bogati. Aceasta idee am auzit-o si la niste ilustrii jurnalisti cu ocazia accidentului ce l-a avut ca “victima” a opiniei publice pe Serban Huidu.

Ma intreb tot mai des pentru ce am platit in tot acest timp serviciul numit Politie. Oare pentru ca aceasta sa ne umileasca in fata celor care nu platesc aceste servicii? Cert este ca Politia imparte impreuna cu politicul vina pentru derapajul tarii.

http://www.youtube.com/watch?v=bV75OLcYJTE

Leave a Reply

